Дивись першу лекцію безкоштовно
Ми додали опцію trial, щоб у тебе була можливість зрозуміти наш формат, познайомитись з одним зі спікерів і після цього з впевненістю приєднатись до підписки на бібліотеку лекцій 🙌🏻
До перегляду доступна лекція: «Як шукати роботу мрії» від Каріни Алєксєєнко. Спікерка поділиться з тобою секретними tips & tricks з пошуку роботи мрії 🤩
Залишай свій email та отримуй доступ:
Переходь у Telegram-бот для завантаження
ЗАВАНТАЖИТИ
Oops! Something went wrong while submitting the form.

IT-ринок в Україні: чи є сенс займатися SMM в IT

Попри пандемію COVID-19 у 2020 та повномасштабне вторгнення у 2022 році, IT-ринок в Україні залишається рушійною силою економіки. За даними Ukrainian IT Report 2022, у 2021 році ІТ-індустрія зросла на 36%, з $5 млрд до $6,8 млрд в експорті.

Зетс інтрестінг: кількість найманих працівників скоротилася лише на 13%. Про це кажуть Djinni у своєму репорті про IT-ринок. Починаючи з травня, кількість наймань щомісяця стабільна — 1000 на місяць. У 2022 році на Djinni найняли майже 12,8 тис. кандидатів, що на 13% менше, ніж торік. І це, зважаючи на війну, непоганий результат, адже могло бути набагато гірше.

Ми вирішили дізнатися, з якими упередженнями стикаються креатори та SMM-спеціалісти, які хочуть працювати в IT-сфері. Їх виявилося немало. Редакція The Instapreneurs запросила на інтерв'ю Вікторію Семенюк — Social Media & Content Marketing Manager at SoftServe. Спеціалістка розповіла, як це працювати SMM-ником в українській IT-компанії та розвінчала міфи про роботу в стартапах. Поговоримо про таке:

  • чи правда, що SMM в IT заточений виключно на висвітлення корпоративної культури,
  • чи правда, що в SMM-ників немає поля для креативу,
  • як знайти роботу через нетворкінг,
  • як SMM-менеджеру розвивати кар'єру тощо.

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

7 міфів про IT: про ведення соціальних мереж та роботу з айтівцями 

Міф №1. В SMM для ІТ мало креативу

У контент-креаторів існує таке упередження, адже технології, розробка ПЗ чи навіть складних продуктів — це взагалі не про креатив. А тепер правда: компанії борються за увагу клієнтів та майбутніх працівників. Особливо стартапи на українському ринку.

Зараз не здивуєш айтівця бенефітами, а потенційного клієнта — кейсами. Тому потрібно мислити ширше та масштабніше.

Зі свого досвіду скажу, що останні 1,5 року роботи SMM-ницею в ІТ стали для мене можливістю реалізувати безліч креативних проєктів. Одна з основних моїх задач та задач команди — виділятися на фоні інших. Тому креатив в ІТ існує, а ще за ним активно полюють компанії.

А тепер пруфи. Берлінський дизайнер та стиліст Frank Wilde з початку війни щодня викладає «синьо-жовті» фото з ліфта на знак підтримки України. В одному з таких луків з'явився мерч Softserve.

Далі — історія з креативом під час всеукраїнського флешмобу #FreeTheLeopards. У Softserve підсилювали їхній талісман. Ним стала собака Муха, що живе на HQ-офісі. Муха була героїнею ситуативів, які набрали високу активність та залученість аудиторії.

Або ще приклад — активність на День вишиванки. Працівники Softserve боронять Україну у складі ЗСУ, перебувають на волонтерських засадах, возять авто для військових. Команда вирішила нагадати, що у вишиванці чи без — ці люди для них найбільші герої. Тому разом з ілюстраторкою Аліною Пономаренко символічно одягнули декого з них у традиційний одяг.

Міф №2. Робота з соцмережами ІТ-шки — це лише про створення корпоративного вайбу

Цей міф виходить з першого, а ще різниться від компанії до компанії. Дійсно, в просуванні бренду ІТ-компанії чи стартапу є свої правила, як і всюди. Тут важливо багато говорити про корпоративну соціальну відповідальність, але при тому є набагато більше того, що можна показати. Наприклад, справжніх людей, які там працюють, їхні захоплення, стиль життя тощо.

Класну айтішку, навіть попри «корпоративність», точно можна круто та сміливо репрезентувати в соцмережах.

Наприклад, українська IT-компанія MacPaw. У своєму інстаграмі вони публікують скетчі на офісну тематику, інтерв'ю з командами, туторіали по роботі з їхніми застосунками. Або візьмемо до прикладу Roosh. Це українська компанія, що будує власну технологічну екосистему, фокусуючись на штучному інтелекті та машинному навчанні. Активно просуваються в соціальних мережах, зокрема й у TikTok — роблять це стильно та з гумором.

Ще один приклад — NiX. Ця компанія робить цікаві колаби та масштабні рекламні кампанії. Як от на минулий новий рік був кейс з їхнім «типовим кооперативом», який зробили спільно з Телебачення Торонто.

Міф №3. Потрібно більше часу на адаптацію до роботи з контентом, бо в купі технічної інформації складно розібратися

Не зовсім. У хорошого SMM-ника має бути супер скіл — обробка великих обсягів інформації. Якщо вона у вас є, то жодна сфера вас не лякатиме.

А стосовно складних технічних термінів та технологій, про які ви нічого не знаєте чи не чули, переживати не варто. Зазвичай в ІТ-компаніях різні стейкхолдери приходять з ввідною інформацією до вас, у них завжди можна уточнити все, що не зрозуміло. А якщо це представники певного комьюніті — вони будуть тільки раді вашим додатковим питанням, щоб пояснити все до дрібниць.

Міф №4. Працівники рідко долучаються до створення контенту

Цей міф можна підставити до будь-якої ніші та сфери бізнесу. Так, є частина сором'язливих розробників, які не люблять публічності, або менеджери, які відмовляються від фото та відео. Проте їх не більше, ніж в інших сферах. Люди — всюди люди.

Наша задача як маркетологів — знайти до них підхід та добре забріфувати.

Міф №5. Сто мільйонів кіл затверджень

Це теж залежить від місця роботи та команди. Я працювала в ІТ-компанії, де від ідеї до реалізації і постингу проходить всього кілька годин. Так само я працювала і з брендами одягу та косметики. Там ми не могли днями затвердити сториз для інстаграм.

Міф №6. Гроші: в ІТ завжди високі ЗП.

Як на мене — найцікавіший міф. Але ось правда: гроші в ІТ є, але високі ЗП у маркетологів не є закономірністю. Все залежить від скілів, від самопрезентації та рівня самої компанії.

Про те, які скіли потрібні SMM-нику, розповідали у статті «Управління кар'єрою у 2023-2024 роках».Читайте та дізнайтеся, як підкорити хвилю охоплень, які софт та хард навички потрібно опанувати, аби мати попит як спеціаліст.

З досвіду скажу, що тут можна просити більше ЗП, ніж середня по ринку. Є хороші шанси її отримати, якщо зможете довести свою цінність. Теж певно, як і багато де.

Міф №7. В IT рідко бувають цікаві кейси та співпраці

Ми співпрацювали з дизайнерами, відомими локальними брендами, стендаперами, інфлюенсерами як українськими, так і закордонними. Як і згадувала раніше — тут безліч можливостей для креативних форм контенту і досвіду можна набратися на роки вперед.

Величезний плюс: частенько в IT-командах є хороші бюджети на реалізацію.

Як стати SMM-ником в IT-сфері за допомогою нетворкінгу

Зетс інтрестінг: за даними CNN 80% вакансій ніколи не рекламуються, а закриваються з допомогою нетворкінгу та рекомендацій співробітників. Коли компанія відкриває нову вакансію, HR спочатку переглядає свої знайомства. А також запитує команду, чи немає у них друзів та знайомих, які б підійшли на цю вакансію. HR в першу чергу розглядає цих кандидатів і може закрити вакансію, навіть не публікуючи її на джоб-сайтах.

Ловіть поради, які допоможуть розвивати зв'язки та підвищити шанси отримати омріяний job offer:

  • Будьте присутніми у спільноті. Відвідуйте професійні івенти, лекції, бранчі, де можуть також бути ваші колеги, HR, співробітники компаній, куди б ви хотіли потрапити. Також це можуть бути спільноти, закриті ком’юніті, конференції. Ofc, дозуйте спілкування, відновлюйтесь та обирайте найцікавіші заходи для себе.
  • Створіть самопрезентацію. Підготуйте короткий спіч про себе, з яким ви могли б знайомитись на різних івентах. З чого складається самопрезентація: сфера, де ви зараз працюєте, посада/компанія, минулі посади/кейси. Також можна розповісти про власний проєкт та декілька цікавих фактів про себе.
  • Розвивайте особистий бренд. Ітс окей не бути активним у соцмережах та постити фотки раз в рік, проте особистий бренд сильно допомагає кар’єрному росту. Мінімум, який можна зробити — поділитись в соцмережах своїми кейсами, місцями роботи, досвідом та зберегти це все в хайлайтс. Люди, які нетворкаються з вами, точно не забудуть, хто ви. Або час від часу оновлюйте свій LinkedIn та фоловте нових людей саме там.
  • Перевіряйте сайти компаній. Зазвичай там вакансії з’являються раніше ніж на джоб-сайтах. Тому ви зможете швидко на них податись.

Раніше редакція The Instapreneurs розповідала у статті, як знайти роботу SMM-менеджеру. Читайте та дізнайтеся про телеграм-канали з SMM-вакансіями, сайти роботи та чати ком’юніті смм-фахівців. Ці джерела вакансій підходять як для джунів, так і для middle-спеціалістів.

Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Як SMM-менеджеру розвивати кар'єру | Лекція від The Instapreneurs

Хочете дізнатися, як розвивати та планувати кар’єру, де шукати вакансії та як вчитись нетворкінгу для кар’єрного зростання? Дивіться лекцію The Instapreneurs «Управління кар'єрою» від спікерки Юлії Кудріної, кар’єрної консультантки, ex-VP of People Reface. Спікерка 11 років працює в people operations в IT сфері та одна з подкасту Льоші і Юлі.

Після лекції ви: 

  • розберетесь в тому, який стан українського ІТ ринку сьогодні;
  • дізнаєтесь формулу особистого бренду;
  • зрозумієте, як і де просувати особистий бренд;
  • дізнаєтесь, як допомагає нетворкінг при розвитку карʼєри;
  • навчитесь поєднувати роботу з власними проєктами;
  • зрозумієте, як підтримувати продуктивність в контексті війни;
  • отримаєте практичні поради з розвитку.

Ціна лекції 850 гривень, але з підпискою на The Instapreneurs ви отримуєте усі матеріали за 555 гривень на місяць. Оформлюйте підписку під будь-якою лекцією або у «Бібліотеці продуктів».

Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.