Звітування щодо виконаної роботи — важливий скіл будь-якого спеціаліста, зокрема й SMM-менеджера. Звіти є інструментом для аналізу найважливіших KPI, продажів, реакцій та залучення аудиторії, подальшого планування etc. В команді маркетингу The Instapreneurs у всіх є власні цілі на місяць. Це може бути трафік на сайт, продажі підписки на бібліотеку лекцій, перегляди блогу, випуск лекцій. У SMM-менеджера так само.
Ми вирішили поділитися, як покроково розробити щомісячну звітність для клієнта та підготували шаблон звіту в кінці матеріалу. З цим нам допомогла Тома Мельничук — Head of SMM The Instapreneurs та Head of SMM & E-commerce marketing manager Matcher.
Ловіть покроковий гайд, як створити щомісячний звіт для клієнта та завантажуйте шаблон. Для цього ми використали Google Presentation, тому надалі розкажемо про кроки на кожному зі слайдів звіту.
На першому слайді звіту випишіть цілі, KPI та результати, яких вдалося досягти за місяць. Наприклад, якщо у вас ціль «Підвищення впізнаваності та лояльності», то КРІ можуть бути такими:
Якщо ваша мета «Трафік на сайт», то й KPI відповідна. На першій сторінці потрібно показати досягнення у відсотках до цілі. Більше про найважливіші метрики читайте в матеріалі «Аналітика для SMM-менеджера». А далі переходимо до детального аналізу роботи SMM-менеджера за місяць.
У цій частині зазвичай вносимо загальну кількість фоловерів, нових підписників та кількість відписок. В The Instapreneurs ми також додаємо число охоплених акаунтів за місяць та відсоток взаємодії з контентом (Engagement Rate).
Формула ER: Кількість взаємодій у профілі / (Кількість дописів + Кількість Reels) / Кількість підписників х 100%
Зазначати відсоток відписок теж важливо. Він може бути занадто високим навіть тоді, коли підписки перекривають відписки. Нормою вважаємо 0,1-0,2% відписок щодня. Як вирахувати цей відсоток: кількість відписок помножити на 100 та розділити на загальне число підписників.
Наприклад, у вас в акаунті 15 000 фоловерів, а відписалися 50. За формулою маємо 50 * 100 / 15 000 = 0,3 %.
На графіку покажіть, скільки контенту ви опублікували за минулий місяць. Сюди входять сториз, дописи та reels. Наша SMM-менеджерка Тома також розписує, який саме контент вона створила. Наприклад, кількість інформаційних дописів, корисних, фанових тощо.
Ці цифри допоможуть проаналізувати, коли контенту ви зробили менше, а коли був повний хардкор. А ще можна вчасно прослідкувати, якщо десь відстаєте від планів.
В цій частині радимо додати, який контент залетів найбільше (по охопленнях, взаємодіям, клікам), а який — найгірше. Таким чином ви зможете проаналізувати, які типи контент працюють та заходять аудиторії.
В цьому розділі зазвичай ми не використовуємо графіки. Проте виділяємо найкращі та найгірші сториз за охопленням. Цифри можна знайти в акаунті Інстаграм:
Три лінії в правому верхньому кутку — Статистика — Контент, який ви опублікували — переглянути всі. В налаштуваннях обрати тип контенту, період, який вам потрібен та метрику.
Окрім охоплень сториз можна аналізувати й інші показники:
У висновку напишіть чому отримали такі показники. Наприклад, що спрацювало краще або гірше і чому. Дайте свої гіпотези та розкажіть, як тестуватимете їх наступного місяця.
Помилка, якої часто припускаються SMM-спеціалісти: не враховувати охоплення допису. Для якісного аналізу потрібно розуміти відсоток взаємодії аудиторії з дописом, оскільки допис, який класно залетів на лайки, може мати менший відсоток залучення, ніж допис, в якому лайків менше. Тому здається, що за кількістю взаємодії допис спрацював класно, а насправді це не так.
Нам потрібно знати формулу коефіцієнта залучення допису та reels:
ERR (допису) = (лайки + коментарі + збереження + поширення / охоплення) * 100%
Радимо одразу робити розрахунки в Google Sheets, прописавши там собі формулу, аби дані рахувались автоматично. Чим більший відсоток залучення на дописі, тим краще він «зайшов» аудиторії.
Ловіть додаткові 3 важливі метрики, які доступні у статистиці Reels та дописів:
На практиці ви можете оформити звіт у будь-якому форматі: презентація, PDF-файл, таблиця або просто гуглівський документ. Ми радимо робити презентацію у хмарному сховищі (Google/Canva/Figma), щоб з нею зручно було взаємодіяти усім членам команди: коментувати, редагувати, додавати інформацію. Це все дуже незручно робити із PDF-файлом.
Команда The Instapreneurs щомісяця збирається на загальному мітингу і кожен з мемберів презентує свій monthly report. Ми маємо одну Google-презентацію, що поділена на розділи: operations, blog, SEO, email, SMM, UGC тощо.
Саме тому й підготували шаблон SMM-звіту у форматі презентації. Тут ви знайдете слайди, де треба заповнити:
Залиште свій email отримайте шаблон SMM-звіту на пошту. В презентації натисніть Файл - Зробити копію та заповнюйте своїми даними.
Хочете розібратися, як продуктивно користуватись табличками, збирати аналітику, створювати діаграми та графіки? Тоді ловіть маст хев — лекція «Google Sheets для маркетологів» від Юлії Лялевич.
Юлія Лялевич — Lead Creative Producer у Welltech, має 4+ роки в диджитал маркетингу та 2 роки досвіду в аудиті.
Нагадуємо, що за 40+ лекцій та 4 нових щомісяця із підпискою The Instapreneurs ви витрачаєте лише $14.99. Не гайте часу та отримайте всі матеріали відразу за посиланням.