Що аналізувати: найважливіші SMM-метрики
Фундамент для роботи сммника — метрики та KPI. Соціальні мережі запрограмовані на активність. Тож автоматично відстежують контент, на який реагує аудиторія. Його підсилюють органічно, просуваючи в стрічці. Далі йде принцип снігової лавини: з кожним новим лайком, репостом чи коментарем популярність набирає обертів.
Тому вміння правильно аналізувати величезну кількість показників і фільтрувати ключові — важлива навичка смм-фахівця. З такою інформацією стратегія розвитку будь-якої сторінки в соцмережах підсилиться.
Якщо ви шукаєте роботу в SMM-сфері, радимо переглянути 10 сервісів від The Instapreneurs для ефективного пошуку.
Кількість підписників
Ця метрика буквально показує розміри вашої спільноти. Пам'ятайте, що якісне зростання аудиторії на сторінці — ефективніше, а от гівевеї часто мають зворотний ефект. Після швидкого напливу підписників іде відплив. Це сприймається програмою як зникнення інтересу. Тому окремий індикатор — відписки.
Різкі відписки також впливають на загальну статистику й алгоритми. Якщо від вас почнуть відписувати десятками й сотнями за короткий проміжок часу, то інстаграм буде вважати ваш контент не цікавим — всі показники падатимуть.
Anyway багато підписників не дорівнює високій залученості.
Охоплення контенту (Reach)
Охоплення — медійний показник, що позначає кількість унікальних користувачів, які побачили рекламне оголошення, допис чи сториз. Він добре спрацьовує для воронки взаємодій, бо дає стартову точку. А саме — скільки людей зустрілося з дописом. Тобто, якщо людина 20 разів зайде на допис, мережа додасть лише 1 одиницю до охоплення.
Охоплення бувають:
- органічні — які прийшли зі стрічки або з рекомендацій;
- віральні — з репостів та сторонніх посилань;
- рекламні — перегляди оплачених рекламних оголошень, залежать від бюджету.
1,5-2 секунди стають визначальними. Людина миттєво приймає рішення, прогорнути далі чи переглянути більше. Часто це відбувається несвідомо. Контент, який вирізняється з потоку подібних, спонукає підписників зупинятися, дивитися його, поширювати друзям. Порівнювати профілі в різних нішах між собою — недоречно. У кожного бренду — своя історія взаємодії.
Нещодавно команди Guzema Fine Jewelry, Gunia Project та Цвіте Терен поділилися з редакцією The Instapreneurs специфікою SMM на ринку ювелірних прикрас.
Взаємодії та залученість (Engagement)
Саме залученість вирізняє ядро активної аудиторії серед загальної кількості підписників. Немає значення, скільки у вас підписників, якщо аудиторія не цікавиться контентом, який ви публікуєте. Коментарі, лайки, шери та інші дії доводять, що ваш контент резонує з людьми, які його бачать. Високий рівень залученості допомагає блогу стати більш помітними на платформах соціальних мереж і виглядати більш надійним для тих, хто вперше заходить на профіль.
Engagement Rate — це відсоток ваших підписників, які взаємодіють з контентом. Для кожного акаунта ER різний, проте оптимально не менше 2%. Формула залученості така: ER = Total Engagement / Total Followers x 100%
Взаємодії, які рахуються у формулі — це лайки, збереження, шери, коментарі. Для оцінки динаміки є окремі коефіцієнти. Наприклад, ERR — Engagement Rate by Reach. Вираховують ERR за формулою: кількість взаємодій сумують і ділять на загальне охоплення. Отриману цифру множать на 100%.
Так з'являється індикатор, який покаже відсоток залученості вашої аудиторії. Нормальним ERR вважається 10-20% і більше.
ERR = total number of engagements per post / reach per post * 100
Ідентично можна розрахувати кількість переглядів та кліків на ваші публікації. Це ERI — Engagement rate by impressions. У формулу до охоплень ставлять не взаємодії (лайки, коментарі, репости, збереження), а перегляди.
ER impressions = Total engagements on a post / Total impressions *100
Нагадуємо, що різні соціальні мережі мають різні ключові метрики. Бажано розрахувати коефіцієнт за формулою для кожного каналу. Це можна зробити за аналітичною підбіркою від Emplifi.
Коефіцієнт утримання (Retention Rate)
RR Відповідає за те, скільки людина дивилася контент від моменту першого контакту. Тобто чи переросли 2 секунди в паузу і подальше читання або перегляд. Чим довше взаємодіє юзер з контентом, тим краще це для всіх показників.
Слід пам'ятати, що оцінка кожного з показників має здійснюватися в комплексі. Бажано — з розумінням загальних цілей стратегії. Це допоможе удосконалити рубрику або формат без поспішних рішень і ризикових ставок.