Генеруємо ідеї: як створити контент-план та навіщо він потрібен

Жанна Дідик
Редактор блогу The Instapreneurs

Контент-план — одна зі складових продуманої контент-стратегії блогу, Instargam-сторінки, YouTube-каналу, Telegram-каналу тощо. Він дозволяє спланувати публікації, розподілити задачі між командою, а загалом — ефективно просувати власний продукт. Редакція The Instapreneurs зібрали в одному матеріалі усе, що вам необхідно знати про створення контент-плану. 

Якщо хочете отримувати ще більше інфо про саморозвиток й SMM — підпишіться на імейл розсилку. Ніякого спаму: тільки корисні матеріали, щомісячні шаблони та useful гайди.

Підпишись на розсилку

Наші email-followers першими дізнаються про знижки та отримують листи із корисними порадами від спікерів

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Що таке контент-план: детальніше про всі нюанси 

Редакційний план (його ще так називають) — це розподілення контенту, що, де та коли публікувати. Його основна мета — визначення пріоритетів створення контенту на основі маркетингової стратегії. Саме завдяки контент-плану ви зможете підтримувати регулярність контенту, залучати нових клієнтів, інформувати про нові продукти, просувати й продавати їх тощо.

Успішна контент-стратегія неможлива без редакційного плану. План наочно показує, які публікації будуть виходити в певний час, в певній соціальній мережі чи платформі. Він обов’язково повинен містити рубрикатор, що складається з робочого шаблону:

  1. Назви та тематики рубрик. 
  2. Їхня ціль, відповідь на питання «Щоб що?». 
  3. Канали розміщення (сториз, окрема публікація, Reels тощо). 
  4. Опис цільової аудиторії (ЦА), відповідь на питання «Для кого?». 
  5. Періодичність та терміни виходу публікацій.
Приклад контент-плану в Notion

Структура контент-плану нагадує календар, який допомагає оптимізувати ідеї й організувати продуктивне створення публікацій. План також потрібен для того, аби знайти баланс між інформаційним, розважальним і рекламним контентом. Сучасні стратегії запобігають творчому безладу, адже керують контентом з точки зору тематики. Розроблюючи тематичний редакційний план, ви можете легко візуалізувати мету вашого блогу.

Матриця контенту: що робити, коли немає ідей 

Аби переконатися, що контент закриває потреби ЦА, маркетологи завжди оцінюють якість і ефективність плану. Одним з інструментів, який вони використовують, виступає матриця контенту.

Матриця контенту — це зручний спосіб згенерувати мільйон ідей для публікацій. Щоб створити її дієву концепцію, достатньо просто намалювати матрицю в Excel. Зараз покажемо, як вона має виглядати. 

За горизонталлю вкажіть усі можливі формати публікацій. За вертикаллю чітко й зрозуміло сформулюйте рубрики. Головне тут — це правильно розбити їх по категоріях, що підходять під вашу конкретну нішу. Акцентувати увагу тут потрібно на типі контенту. Щойно ви оформите рубрики й формати — теми одразу прийдуть у вашу голову.

Матриця контенту by The Instapreneurs

При наповненні матриці обов’язково запитуйте себе: «Чи буде ця тема цікава для моєї ЦА?»

Оформлення матриці контенту може відрізнятися залежно від маркетингових потреб й категорії бізнесу. Матриця зосереджена насамперед на показі зв’язку між процесом створення контенту та тим, як із ним взаємодіє аудиторія.

Куди звернутися, якщо обмаль ідей та натхнення 

Аби створювати дієвий контент-план — замало мати шаблон. Потрібно ловити vibe аудиторії та трендів, брейнштормити, дивитися на інших тощо. Що робити, коли креатив зовсім на нулі? 

  • Референси: з порожнечі цікавих ідей не дістати, тож треба підживлювати мозок ззовні й шукати натхнення. Радимо періодично переглядати схожі за темою блоги й форуми.
  • Використовуйте AI, наприклад ChatGPT. Штучний інтелект швидко згенерує ідеї, які ви згодом зможете розкрити більше. Це чудовий спосіб відстежувати теми у необхідній галузі та водночас знаходити задуми для рубрик. Про ChatGPT раніше писали тут.
  • Прочитайте книгу «Рисовий штурм» Майкла Микалко, аби прокачати рівень креативу й почати мислити нестандартно. Письменник закликає більше віддаватися волі власної фантазії й асоціацій. Автор також розповідає про робочі методи розвитку креативного інтелекту і надає багато практик й вправ, що дозволяють опанувати творче мислення.
  • Будьте відкритими до пропозицій. Іноді, аби задовольнити аудиторію, достатньо просто поставити правильне запитання. Створіть допис з опитуванням чи запропонуйте обрати теми з наведеного списку. Спілкування з ЦА — шлях до створення найпривабливішого контенту.
  • Редакція The Instapreneurs створює івент-календар, темплейти та добірки про те, який контент робити в тому чи іншому місяці. Ось так це виглядає на сторінці в Instagram: 
Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Користуйтеся цими простими правилами та вивчайте основи маркетингу разом із The Instapreneurs. Ще більше цікавого контенту про блогінг й digital шукайте в нашому інстаграмі. Follow us and find more ideas!