ТОП 4 теми для розвитку блогу в Telegram
В першу чергу до вибору тематики каналу в телеграмі потрібно підходити як до бізнес-проєкту. Від цього вибору залежить монетизація каналу, термін окупності каналу та рекламодавці, яким буде цікаво брати у вас рекламу.
Важливо, щоб ваш канал був цікавий для зовнішніх рекламодавців (будь-які бізнеси або бренди) — це клієнти з вищим чеком за рекламу, і працювати з ними комфортніше.
Умовно весь ринок телеграм-каналів в Україні можна розділити на 4 категорії:
- Тематичні. Це канали за вузькою тематикою, наприклад психологія, туризм, історія, кулінарія, блогінг тощо.
- Новинні. Тут також все просто — канали про національні новини або новини конкретного міста, тобто регіональні.
- Бізнесові — це канали про підприємництво. Сюди ж можна віднести також і канали про маркетинг, SMM, UGC тощо.
- Крипто — канали криптоекспертів або новин про криптоіндустрію.
Тематичні чи бізнесові канали: яку тему обрати
Пройдемося за кожною категорією окремо. Отже, тематичні канали є ідеальним стартом для новачків. Вони потребують доволі невеликих фінансових вкладень на старті, орієнтовно 3-5 000 доларів. Проте можна розпочати й з меншої суми, реінвестуючи весь заробіток з перших проданих реклам в розвиток.
Важливо при створенні тематичних каналів відразу зрозуміти, чи цікавий він для зовнішніх рекламодавців, оскільки це найбільш платоспроможна аудиторія, а канали з зовнішньою рекламою окуповуються швидше.
Про те, як набрати перших 1000 підписників, дізнайтеся у статті Юрія Воскобойника в блозі The Instapreneurs.
![how-to-get-1000-subscribers-on-telegram-channel](https://cdn.prod.website-files.com/63f33fed700f6846d75a15a3/6606d9d3a225587270d73f4b_how-to-get-1000-subscribers-on-telegram-channel.webp)
Криптоканали вважаються найдорожчими для розвитку. Але якщо ви тільки починаєте свій шлях в телеграм і не маєте досвіду, то в розвиток такого каналу вкладатися не варто. По-перше, тут дуже дорогий підписник, орієнтовно 2-4 долари. По-друге, це одна з найдорожчих тематик, тому для новачка є велика ймовірність просто злити бюджет.
Такий канал можна створювати, коли ви вже маєте досвід та розумієте всі тонкощі розвитку у Telegram. Наприклад, як правильно розвивати телеграм-канали на хайпі, коли всі розмови лише про біткоїн та крипту.
Бізнесові канали теж не найдешевша історія. Бюджети для розвитку тут значні, орієнтовно від 10 000 доларів. Але не маючи досвіду теж є ризик просто злити бюджет, розчаруватися та більше ніколи не повернутися в Telegram.
Новинні канали так само потребують значних інвестицій та навіть залучення команди задля оперативних публікацій. У цій тематиці є свої тонкощі та деталі для розвитку. Наприклад, новинні канали активно розвиваються, коли в інформаційному полі відбувається якась гучна подія, так би мовити, хайп. Під час хайпу підписник йде дешево. А от якщо розвивати канал, просто закуповуючи рекламу на прямий пост, то підписник виходить дорого, а загальні інвестиції в канал будуть значними.