Дивись першу лекцію безкоштовно
Ми додали опцію trial, щоб у тебе була можливість зрозуміти наш формат, познайомитись з одним зі спікерів і після цього з впевненістю приєднатись до підписки на бібліотеку лекцій 🙌🏻
До перегляду доступна лекція: «Як шукати роботу мрії» від Каріни Алєксєєнко. Спікерка поділиться з тобою секретними tips & tricks з пошуку роботи мрії 🤩
Залишай свій email та отримуй доступ:
Переходь у Telegram-бот для завантаження
ЗАВАНТАЖИТИ
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Пройшли часи, коли смм-менеджери приймали замовлення накшталт «зробіть гарно/давайте так, щоб краще конкурентів/зробіть на свій розсуд, ви ж спеціаліст». Бриф врегулював ділові відносини між клієнтом та виконавцем.

Редакція The Instapreneurs підготувала матеріал про те, як створити свій ідеальний бриф для роботи з замовниками. А ще — шаблон брифу клієнта в Notion.

Обійтися не можна, заповнити: що таке бриф?

Бриф — це окремий документ, який заповнює замовник перед початком співпраці. Тут він залишає свої побажання, запити та всю важливу інформацію про проєкт. Чим краще створений і заповнений бриф, тим вищі шанси отримати влучні відповіді від клієнта. 

Бриф як рятівне коло в креативній сфері. Він допомагає глибоко зрозуміти клієнта та його очікування. Його задача — синхронізувати бачення з поглядами клієнта, вказати напрям для роботи та площину побажань. Виглядає він як опитувальник. 

Смм-менеджер може адаптувати шаблон під свою роботу. При цьому краще під кожного клієнта робити унікальну версію, додаючи запитання, що стосуються конкретної ніші. Це покаже максимальне занурення в тему та експертний підхід до роботи. 

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

Навіщо бриф сммникам  та їхнім клієнтам

У роботі сммника бриф необхідний — це база, тільки після якої можна починати співпрацю. Не плутайте бриф із технічним завданням, бо останнє має чіткі характеристики, необхідні для точкової задачі. Бриф навпаки формує образ бренду. 

Переваги брифування:

  • мінімізує розбіжності у комунікації;
  • зменшує час на перше спілкування;
  • чітко кристалізує цілі та задачі проєкту;
  • допомагає розставити пріоритети. 

Додаткова перевага — під час заповнення замовник сам точніше усвідомлює свій запит. Якщо є пропущені запитання без відповіді — це сигнал, що їх треба додатково обговорити. Так можна зменшити час на додаткову комунікацію та непорозуміння. 

Зафіксувати домовленості можна через підписання договору. Це формалізує співпрацю і додасть гарантій, підкріплених юридично.

Про те, як фрилансеру працювати з ФОП The Instapreneurs розповідали в блозі.

7 важливих елементів брифу 

Бриф має бути лаконічним і чітким. Хоча він завжди матиме доволі багато запитань. Найоптимальніше ділити документ на блоки. Це покаже структуру і спростить роботу з запитаннями. 

Якісний бриф містить такі блоки:

  1. Загальна інформація. Це контакти замовника, опис і точна назва проєкту, посилання на інстаграм-сторінку, сайт тощо.
  2. Цілі та задачі. Тут бажано запитувати про мету проєкту, очікувані результати, бажані KPI та інше. Саме цей блок дає інформацію про конкретну роботу, яку очікує замовник після співпраці.
  3. Цільова аудиторія. Вік, соціальна група, демографічні особливості. Тобто все, що зробить портрет клієнта максимально чітким на старті.
  4. Аналіз ринку. Запитайте про основних конкурентів та чим вони вирізняються. Бажано отримати посилання на сайт або соціальні мережі.
  5. Робота з контентом. Розділ стосується наявних брендбуку, ToV, смм-стратегії. А також рекомендацій щодо тексту, візуалу тощо. Попередньо прочитайте поради від The Instapreneurs, як формувати Tone of Voice.
  6. Побажання. А ще краще — референси, тобто приклади сторінок чи проєктів, які подобаються. Можна використовувати не лише зі сфери замовника. 
  7. Табу. Запитайте, чого точно НЕ можна робити з брендом. Це може стосуватися і текстів, і візуалу. 

Це базові блоки, яких достатньо для початку співпраці. Можна ще додати асоціації бренду з фільмами, книгами чи знаменитостями. Це для відчуття настрою бренду, його архетипу. Також уточніть зручний час для спілкування, дедлайни, технічні особливості. Або ж залишіть окремий рядок для вільного висловлювання клієнта. 

Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Як презентувати бриф: шаблон у Notion

Технічно він може бути у вигляді Google-форми, відкритого pdf-файлу, презентації чи навіть документу. Запропонуйте клієнту заповнити бриф самостійно. Якщо з цим виникають складнощі або затримка, домовтеся про кол або зустріч, щоб допомогти клієнту у процесі замовлення, обговорюючи запитання. 

Зовнішній вигляд брифу теж створює враження про вас як фахівця. Тому над візуалом треба ретельно попрацювати. Додати фірмових елементів, зображень та структурувати інформацію можна через сервіси: 

  • Google (як гугл-форми, так і Google Slides чи документи);
  • Canva (має багато шаблонів для оформлення);
  • Keynote для Apple та PowerPoint від Microsoft для Windows; 
  • Prezi — англомовний сервіс із нестандартними ескізами та ін. 

Заодно перегляньте, чи використовуєте ви всі 10 сервісів для пошуку SMM-проєктів. Наша команда підготувала рекомендації, які спростять пошук роботи сммнику. 

Ми — адепти Notion, тому і шаблон брифу створили саме тут. У ньому ви знайдете запитання для клієнта про: 

  • компанію та бренд, 
  • послуги та продукти, 
  • стратегію в social media marketing, 
  • цільову аудиторію та клієнтів компанії, 
  • мову спілкування в деталях. 

Шаблон брифу універсальний та інтуїтивно-зрозумілий. Тут оптимальна кількість питань, яка допоможе вам заглибитися та зрозуміти проєкт. Залиште свій email отримайте шаблон брифу на пошту. Копіюйте його у свій Notion та відправляйте його клієнту. 

Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Як знайти клієнтів за допомогою особистого бренду — лекція від The Instapreneurs

Щоб закріпити успіх співпраці з новими клієнтами, дивіться лекцію про особистий бренд. У ній засновниця The Instapreneurs Вероніка Сенькіна розповідає, як через особистий бренд нарощувати власну репутацію і притягувати магнітом до себе замовників. 

Після перегляду ви зрозумієте, як:

  • працює довіра аудиторії;
  • персональні точки допомагають побудувати контакт;
  • користуватися інструментами для розвитку власного бренду тощо. 

Доступ до лекції коштує 850 грн. Проте разом із підпискою від The Instapreneurs за 550 гривень на місяць можна подивитися всі лекції, які вже є в записі. А це понад 40 годин навчального інтенсиву від експертів. 

The Instapreneurs — освітня платформа, яка дбає про твій саморозвиток, збираючи лише трендові та експертні матеріали. Мінімум зусиль та максимум ефекту в результаті. Оформлюйте підписку на наші матеріали за посиланням.