Як побудувати свій Tone of Voice
У вищезгаданій статті від Nielsen Norman Group вказують, що Tone of Voice впливає на користувачів, зокрема на їх враження про доброзичливість та надійність. Тож як створити голос бренду, який буде грати вам на користь?
Крок 1. Дослідіть свою ЦА
Саме аудиторія визначає, як з нею спілкуватися. Погодьтеся, якщо продукт призначений для людей похилого віку, то жарти та зухвалість будуть недоречними у комунікації.
Найкращий спосіб дослідити свою авдиторію — провести глибинне інтерв’ю, аби почути, як вона спілкується з іншими та між собою, зрозуміти її потреби та цінності.
Крок 2. Визначте позиціювання бренду
Позиціювання бренду — це те, яке уявлення бренд справляє на споживачів та чим він відрізняється від конкурентів.
Дайте відповідь на питання: хто ви, про що, які проблеми клієнтів вирішуєте та яких цінностей дотримуєтеся? Це допоможе визначити dos і don'ts пункти в комунікації.
Крок 3. Продумайте образ бренду
Цей крок допоможе візуалізувати та гуманізувати бренд. Створіть його образ, який буде схожим на вже існуючого персонажа, Супермена наприклад. Для цього дайте відповідь на питання:
- Хто цей персонаж: людина, тварина чи фантастична істота?
- Які в нього звички, риси характеру, його історія?
- Як він виглядає, скільки йому років?
- Яка у нього роль: вчителя, друга, помічника тощо?
Наприклад, персонаж G.Bar можна описати приблизно так: це дівчина, якій приблизно 23 роки. Вона енергійна, емоційна, життєрадісна і завжди готова допомогти обрати ідеальну зачіску на побачення та дати кілька порад, щоб все пройшло вдало.
Крок 4. Створіть архітектуру повідомлення
Архітектура повідомлень — це як інструкція з написання текстів для бренду. Сюди входить ваше позиціювання, слова та терміни, які ви використовуєте та яких уникаєте, dos і don'ts пункти. Щоб зібрати все до купи, дайте відповідь на ці питання:
- Як ви звертаєтесь до аудиторії: на «ти / ви»?
- Як говорите про себе: «ми / наша команда»?
- Як ви пишете назву бренду?
- Як ви пишете про ваш продукт/послугу?
- Як ви робите заклик до дії: оформіть підписку / клікайте, щоб не загубитися?
Аби вам та команді було легше вловити цю інформацію, складіть приклади різних текстів з пропрацьованим Tone of Voice. А далі залишається лише впровадити це у вашу щоденну комунікацію на всіх медіаплощинах.