Дивись першу лекцію безкоштовно
Ми додали опцію trial, щоб у тебе була можливість зрозуміти наш формат, познайомитись з одним зі спікерів і після цього з впевненістю приєднатись до підписки на бібліотеку лекцій 🙌🏻
До перегляду доступна лекція: «Як шукати роботу мрії» від Каріни Алєксєєнко. Спікерка поділиться з тобою секретними tips & tricks з пошуку роботи мрії 🤩
Залишай свій email та отримуй доступ:
Переходь у Telegram-бот для завантаження
ЗАВАНТАЖИТИ
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Існує безліч аналітичних інструментів для оцінки особистості, команди чи бізнесу. Більшість із них легко адаптуються до оцінки проєктів. Один із таких — SWOT–аналіз. 

Редакція The Instapreneurs підготувала гайд, як самостійно проаналізувати свої проєкт або ідею. Обрати правильну стратегію допоможе СВОТ–аналіз. До речі, інші корисні гайди з маркетингу та саморозвитку надсилаємо через e-mail. Підписуйтеся, щоб отримувати матеріали на пошту.

Що таке СВОТ–аналіз (і до чого тут Гарвард)

SWOT–аналіз — це термін, який з економіки перейшов майже на всі сфери життя. Уперше модель запропонували 4 вчені Гарвардського університету для оцінки стратегії бізнесу. Зародився спосіб ще в 60-х роках 20 ст. Спершу він мав іншу назву — LCAG — з перших літер імен професорів. Але така абревіатура програла у своїй практичності. Так виник відомий нам SWOT–аналіз. 

Зрозуміти його можна за розшифровкою абревіатури:

  • S від Strengths — сильні сторони.
  • W від Weaknesses — слабкі сторони.
  • O від Opportunities — можливості.
  • T від Threats — загрози.

4 параметри можна розглядати з різних ракурсів: 

  • оцінки зовнішнього та внутрішнього середовища;
  • позитивного та негативного впливу. 

Радимо подивитися лекцію від Вероніки Сенькіної «Як робити маркетинг-аналітику». Цей матеріал стане в пригоді підприємцям, маркетологам та digital-фахівцям. Спікерка детально розглядає тему маркетинг-аналізу та інструментів для його проведення. Завдяки лекції ви навчитеся досліджувати конкурентів, розуміти роботу Google Ads, зможете відстежувати продажі з різних маркетинг-каналів.

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

Переваги СВОТ–аналізу

Хоча історично метод використовують менш як сто років, його унікальність збирає навколо себе мільйони маркетологів та бізнесменів. Усе тому, що СВОТ–аналіз легко проявляє сильні та слабкі сторони будь-якого проєкту чи цілого бізнесу. Його методологія — проста. Втілити самостійно може менеджер або підприємець, навіть без залучення фасилітаторів чи коучів. 

При цьому він комплексно оцінює додаткові загрози та можливості. Це свіжий погляд на ідею або процес, щоб на основі результатів створити правильну стратегію роботи. Інші аналітичні інструменти Instapreneurs розповідали у матеріалі про сервіси для маркетингової аналітики.

Як створити SWOT–аналіз самостійно

Let’s practice. Для того, щоб провести SWOT–аналіз, оберіть бізнес або проєкт, який треба оцінити. І далі дайте відповіді на ряд запитань. Щоразу відповідаючи, тримайте фокус на конкретному проєкті або ідеї. Спочатку йде оцінка внутрішнього життя проєкту: його переваги та недоліки.

Щоб оцінити сильні сторони, опишіть:

  • Які у вас переваги?
  • У чому ваша унікальність у порівнянні з іншими?
  • Чим ваш продукт або проєкт цікавий клієнтам?
  • Якими досягненнями вже можна пишатися?
  • Які ресурси є в наявності?

Далі перейдіть до слабких сторін. Для цього зрозумійте:

  • Які недоліки ви помічаєте в роботі?
  • Які особливості можуть завадити руху до мети?
  • Що впливає на ваш прибуток?
  • Які переваги мають конкуренти? 
  • Чого вам краще остерігатися? 

Наступний крок в моделі SWOT — оцінка зовнішніх факторів. Тут бажано дивитися глобально, не оцінюючи реалістичність в моменті. Це відкриє стратегічно-широкий погляд. Почніть із можливостей на ринку. Питання для оцінки:

  • Які можливості ви бачите для розвитку?
  • Які тренди є у вашій сфері?
  • Які новини, події у світі можуть позитивно вплинути на ваш проєкт?
  • Чи є контакти або додаткові ресурси, які можна залучити?

Спробуйте відстежити всі закономірності, які об'єктивно вже є навколо вашого бізнесу. Далі перейдіть до оцінки ризиків, пов'язаних з такими тенденціями. Опишіть:

  • Які нововведення чи зміни можуть зашкодити вам?
  • Хто або що загрожує вашому проєкту?
  • Як на вас можуть вплинути ваші конкуренти?
  • Що ще може завадити руху до вашої мети?

Максимальна відвертість у відповідях і фокус на одній цілі допоможуть якісно оцінити бізнес або проєкт.

Нещодавно редакція The Instapreneurs розповідала про 5 трендів в маркетингу у 2023 році. Матеріал може допомогти з оцінкою зовнішніх факторів. 
Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Приклади SWOT–аналізу 

Щоб наочно зрозуміти, як виглядає модель в роботі, проілюструємо СВОТ–аналіз через приклади. Ось таким чином може виглядати SWOT-аналіз кав'ярні у Києві.

Такий аналіз використовують у бізнесі, хоч ця інформація часто залишається конфіденційно. Та є компанії, які показують свій приклад іншим. Також можна знайти онлайн-шаблони для заповнення або звірити, як роблять SWOT–аналіз міжнародні команди. В Україні приклади є ще у вишах, під час вивчення підприємництва та економіки.

Це лише підтверджує, наскільки SWOT–аналіз — універсальний. Але пам'ятайте, що поряд із цією моделлю є багато інших інструментів, які використовують для оцінки.

Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Де навчатися маркетинг-аналітики

The Instapreneurs — освітня платформа з no-bullshit контентом про маркетинг, блогінг та саморозвиток. Тут зібрані лекції та диджитал-матеріали від спікерів із різних ніш. З нами ви дізнаєтесь: 

  • як розвивати особистий бренд та запустити свій інфопродукт,
  • як працювати з контент-маркетингом,
  • як робити маркетинг-аналітику,
  • як запускати контекстну рекламу,
  • як працювати з E-commerce,
  • як робити PR та будувати лояльне ком'юніті тощо.
Хороша новина у тому, що відтепер The Instapreneurs — підписка.

Як це працює? Після оформлення підписки ви отримуєте доступ до всього контенту платформи — лекції + диджитал-продукти. До того ж всі оновлення відразу з'являються у вашому особистому кабінеті відразу після лончу.

Чи можна придбати одну лекцію? Так, ви можете придбати лекції окремо. Проте не забувайте, що вартість усіх лекцій складає понад 10 200 гривень. А завдяки підписці їх можна отримати за 555 гривень.

Як оформити підписку? Це можна зробити сторінці будь-якої лекції під час оплати або на головній сторінці сайту за цим посиланням.