Професійні поради про те, як ефективно шукати роботу та проходити співбесіду

Жанна Дідик
Редактор блогу The Instapreneurs

Можливо, ви вже пробували шукати роботу, і зазнали поразки. Або тільки закінчили навчання і не знаєте, з чого почати. Отримати роботу зараз дійсно непросто, навіть якщо у вас затребувана спеціальність і відмінні скіли. Але є секрети, які допоможуть значно підвищити ваші шанси. 

Хочете дізнатися, кого запрошують на співбесіду, через що ейчари відмовляють претендентам та які є альтернативні способи побудови кар'єри? Тоді почнемо. 

Редакція The Instapreneurs запросила на інтерв’ю Юлію Кудіну — HR та кар’єрну консультантку, ex-VP of People Reface, співведучу «Подкасту Льоші і Юлі» та People First Podcast.

Залиште свій e-mail, щоб щотижня отримувати найактуальніші новини зі світу digital, а також цінні рекомендації щодо пошуку роботи, побудови кар'єри та розвитку необхідних навичок. 

Підпишись на розсилку

Наші email-followers першими дізнаються про знижки та отримують листи із корисними порадами від спікерів

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Ситуація на ринку праці у 2024 році

Легких способів знайти роботу не існує, тож прийдеться докласти для цього чималих зусиль. Про це свідчать тенденції, які спостерігаються на українському ринку праці у сфері digital у 2024 році.

Перш за все, кількість кандидатів значно зросла — у 2,5 раза — і продовжує зростати, в основному внаслідок світчерів — тобто тих, хто змінив свою професійну сферу. Водночас спостерігається значне скорочення кількості опублікованих вакансій — у 2023-му їх стало вдвічі менше порівняно з попереднім роком, що призводить до великої конкуренції серед претендентів. Крім цього, роботодавці постійно підвищують вимоги до навичок і досвіду своїх майбутніх співробітників.

ukrainian-job-market-2024
Дані з сайту Djinni

Тренд на повернення до офісної роботи також може ускладнити пошук роботи для тих, хто хоче працювати дистанційно або має обмеження, що не дозволяють їм відвідувати офіс.

Щодо рівня зарплат, то в деяких сферах, як от у Product Analysts та Data Scientists, він виріс, є тенденція до зростання у дизайнерів. Проте вперше з початку повномасштабного вторгнення зменшилася медіана зарплат розробників. Зниження торкнулися фахівців усіх рівнів, крім найвищого (Lead+). Це може бути викликом для багатьох, хто шукає роботу в IT.

ukrainian-labor-market-2024-2
Дані з сайту Djinni

Алгоритм пошуку роботи

Систематичні зусилля і наполегливість обов'язково принесуть результат. Для ефективного пошуку роботи треба:

  • Досліджувати ринок: регулярно вивчати вакансії, слідкувати за пропозиціями компаній у вашій сфері, щоб зрозуміти потреби та тенденції в галузі, в якій ви хочете працювати.
  • Визначити позиції, які відповідають вашим навичкам та інтересам.
  • Створити резюме та заповнити профіль на LinkedIn з акцентом на навички, досвід та досягнення, які відповідають вимогам роботодавців.
  • Активно надсилати персоналізовані резюме та мотиваційні листи на вакансії, які вас цікавлять. Але не для всіх однакові, а з урахуванням вимог та потреб кожної компанії. 
  • Чекати на відповіді, продовжуючи дослідження ринку та активний пошук.
  • Активно займатися соціальними мережами та нетворкінгом. Спілкуйтеся зі знайомими та колегами, можливо, вони зможуть порекомендувати вас або надати контакти в компаніях, де вони працюють.
  • Продовжувати надсилати резюме та мотиваційні листи. Якщо отримаєте відмову або не отримаєте відповідь від певних компаній, не соромтеся повторити спробу  після певного часу.
У разі удачі вас запросять на співбесіду. А при її успішному проходженні — запропонують офер. Займайтеся джобхантингом 20–30 хвилин щодня, щоб якнайшвидше наблизити цей момент.

Дізнайтеся про 15 корисних застосунків, які полегшать пошук вакансій та процес влаштування на роботу — читайте блог The Instapreneurs.

15-apps-for-job-seekers

Як підготуватися до співбесіди

Підготовка до співбесіди є ключовим етапом у процесі пошуку роботи. Ось що ви можете зробити, щоб все склалося на вашу користь:

  1. Відвідайте вебсайт компанії та її сторінки у соцмережах, таких як LinkedIn, для отримання інформації про її цінності, культуру та останні новини.
  2. Зберіть інформацію про ролі та досвід людей, з якими ви зустрінетесь на співбесіді, на LinkedIn та Glassdoor.
  3. Ретельно прочитайте опис вакансії та підготуйте конкретні приклади з вашого досвіду, які відповідають вимогам позиції.
  4. Будьте готові надати конкретні приклади та ілюстрації вашого досвіду.
  5. Підготуйте список питань про компанію, обов'язки позиції та команду, щоб показати ваш інтерес та підготовку.
  6. Відпрацюйте самопрезентацію, яка коротко описує вашу освіту, досвід та мотивацію для позиції.
  7. Підготуйте список контактів, які можуть надати вам позитивні рекомендації про вашу робочу ефективність.
  8. Якщо співбесіда буде англійською, підготуйся до інтерв’ю заздалегідь. Наприклад, можна знайти репетитора, який готує до співбесід з іноземними компаніями. 
  9. Підготуйтеся до стандартних запитань, як от про ваші сильні та слабкі сторони, мотивацію та плани розвитку.
  10. Перечитайте листування з компанією, щоб пригадати всі деталі щодо дати, часу співбесіди та інших важливих моментів.

При підготовці враховуйте ці поширені причини відмов кандидатам:

  • не проявляв ентузіазму;
  • не продемонстрував лідерські якості (на позиції синіор та вище); 
  • не вміє подати себе;
  • занадто швидко відповідає, але не може пояснити хід думок;
  • не вміє донести ідею;
  • грубий, постійно перебиває;
  • занадто самовпевнений.
Як бачите, серед них немає нічого, пов'язаного з технічними навичками. Щоб підвищити шанси отримати офер, треба добряче пропрацювати свої soft skills. 

Після співбесіди варто зробити аналіз свого виступу та отриманих відгуків. Визначте сильні та слабкі сторони, щоб виправити помилки та підвищити свою ефективність на майбутніх співбесідах.

Дізнайтеся, ким працювати у сфері маркетингу, дизайну та менеджменту: скільки заробляють спеціалісти та як знайти роботу у 2024 році — читайте блог The Instapreneurs.

how-to-find-job-in-digital
Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Як використовувати особистий бренд у пошуку роботи

Особистий бренд — те, що допоможе вам вигідно виділитися серед конкурентів та запам'ятатися. А ще це спосіб знайти роботу поза межами сайтів з вакансіями. Його формула складається з трьох основних моментів, які сильні в комплексі:

1. Soft та hard skills — найбільш цінні навички для вакансії, на яку ви претендуєте.

2. Individuality — унікальні аспекти вашої особистості, характеру та досвіду. 

3. Networking — здатність ефективно спілкуватися та будувати стосунки з колегами. 

Дуже важливим для кар'єри є нетворкінг. Він може відбуватися як офлайн, так і онлайн. Ловіть 3 принципи, що допоможуть вам ефективно нетворкати:

  • Offline is the new black. Навіть у віртуальну епоху важливо не забувати про зустрічі офлайн, такі як мітапи, конференції та інші події.
  • Активна життєва позиція. Підходьте до людей з цікавістю, слухайте їх і діліться своїм досвідом.
  • Хто я? Self-pitch. Навчіться коротко, але влучно презентувати себе. Підкресліть свої сильні сторони та цілі в кар'єрі.
Чим більше ви будете взаємодіяти з іншими та вдосконалювати свої навички, тим ефективнішим буде ваш нетворкінг. 

Знайти роботу може бути важко через високу конкуренцію та стрімкі зміни на ринку праці, але правильний підхід і стратегічне планування можуть значно підвищити ваші шанси. Важливо реалістично оцінювати свої навички та потреби, а також активно підходити до пошуку роботи, використовуючи всі доступні ресурси.

Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Управління кар'єрою: дивитися лекцію на платформі The Instapreneurs

Хочете глибше зануритися в тему пошуку роботи, розширення кар'єрних можливостей та побудови стратегії саморозвитку? Тоді вам варто прослухати лекцію Юлії Кудіної «Управління кар’єрою» на платформі The Instapreneurs.

Юлія — HR/кар’єрна консультантка, ex-VP of People Reface. Має 11 років досвіду в people operations в IT-сфері. Авторка блогу @whykudina та учасниця People First Club — найбільшого професійного клубу HR та рекрутерів.

Про що ви дізнаєтеся з лекції з управління кар'єрою

  • Стан і можливості ІТ-ринку в Україні сьогодні.
  • Ринок роботодавця — що це означає для вас?
  • Професійний бренд — хайп чи щось у цьому є?
  • Практичні поради з саморозвитку.
  • Власні проєкти — що це може бути і як поєднувати з основною роботою.
  • Підтримка продуктивності в контексті війни.
  • Нетворкінг для розвитку вашої кар'єри.
  • Освіта та саморозвиток для різних рівнів досвіду.

Після лекції ви зможете поставити питання у Q&A формі — за тиждень ми надішлемо вам на імейл детальні відповіді від спікерки.

career-management

Кому буде корисно

1. Маркетологам, PR- та SMM-спеціалістам, які прагнуть розширити свої кар'єрні можливості, визначити стратегію саморозвитку та подальший шлях.

2. Фахівцям з інформаційних технологій, які хочуть більше дізнатися про сучасний IT-ринок, вимоги до кандидатів та пошук вакансій, які не рекламуються.

3. Власникам бізнесів, брендів та експертам, які прагнуть знайти оптимальний баланс між основною роботою та особистими проєктами.

Що стане результатом лекції

  • Ви отримаєте інформацію про наявний  стан українського ІТ-ринку. 
  • Ознайомитеся з формулою побудови успішного особистого бренду.
  • Зрозумієте, як і де просувати свій особистий бренд.
  • Навчитеся поєднувати роботу з особистими проєктами.
  • Дізнаєтеся, як нетворкінг сприяє карʼєрному росту та новим досягненням.
  • Навчитеся підтримувати  продуктивність в умовах війни та отримаєте професійні поради для розвитку.
Підпишіться на бібліотеку лекцій The Instapreneurs, щоб регулярно отримувати нові лекції та мати повний доступ до всієї бази за найбільш вигідним для вас планом. Це може бути $29.99 за один місяць, $59,97 за три місяці або $89.94 за пів року. Не упустіть можливість отримати цінні знання та зекономити.