Загальні маркетингові тренди 2024
HubSpot та Hootsuite — це як Вікіпедія, тільки у світі маркетингу. Тому ми дослідили їх щорічні звіти та винесли кілька інсайтів про які розкажемо детальніше далі.
Штучний інтелект
Жарти про те, що штучний інтелект забере роботу в маркетологів ще актуальний? Окей, видихайте, бо це буде не скоро. Але за даними Hootsuite, у 2024 році компанії будуть використовувати ШІ частіше у 3-4 рази.
Чи означає це, що ШІ буде виконувати роботу за вас? Точно ні. До штучного інтелекту варто ставитися як до спеціаліста-джуна, який допомагає вирішувати робочі таски та є класним помічником. Наприклад, із текстами, зображеннями та аналізом даних. А ще пам’ятайте, що AI-сервіси потребують деталізованого ТЗ та фідбеку. Якщо ви ще не в темі, то тут ми розказали про найкращі AI-платформи для маркетологів та креаторів.
Персоналізований маркетинг
Збільшення конверсій та зменшення відсотка відмов — вічне завдання маркетологів. І у наступному році його будуть вирішувати завдяки персоналізованому підходу. За даними HubSpot, 53% сейлз менеджерів вважають персоналізацію обовʼязковим тулзом у 2024 році.
У чому суть? Компанії будуть ретельніше сегментувати аудиторію та робити пропозицію на основі її вподобань, переваг та купівельної поведінки. І тут на допомогу приходять AI-технології, які допоможуть скласти портрети сегментів та запропонувати їм максимально цікаві пропозиції.
На контрасті у платному трафіку продовжуються експерименти з таргетуванням на максимально широку аудиторію, коли алгоритм сам обирає аудиторію. Цього року алгоритми Тікток та Meta суттєво краще навчались, а результат — перфоманс-маркетинг покращився. Так буде продовжуватись й у наступному 2024 році.
Безпека даних: гудбай cookies
У першому кварталі 2024 року Google Chrome почне відмовлятися від cookies — це початковий етап повного видалення сторонніх файлів до середини року. Cookies існують давно та допомагають онлайн-ресурсам відстежувати поведінку користувача: коли він заходив на сайт, що додавав в кошик, який контент йому подобається тощо. Проте в поганих випадках вони використовуються для створення детального портрета користувача з глибоко особистою інформацією.
Відмова від cookies пов'язана із регламентом про захист даних (GDPR) та законом про конфіденційність споживачів (CCPA). Вони вимагають від компаній бути прозорими щодо інформації, яку вони збирають. Таким чином користувачі повинні самостійно вирішувати, якою інформацією ділитися із сайтами.
Ціна і цінність
Міленіали та покоління зет диктує нові правила ринку. Тепер для того, аби продати свій продукт — замало пропонувати привабливу знижку та топову якість продукту. 82% покупців хочуть, аби цінності бренду відповідали їхнім власним. Тому все частіше люди купують сенси, а не речі.
Одним із проявів цього тренду можна вважати культуру кенселінгу брендів на тлі українсько-російської війни. Тепер українцям куди важливіша позиція компанії щодо війни, ніж товар. І якщо вона має бодай якийсь натяк на звʼязок із країною-агресором — «чемодан, вокзал, росія».
Памʼятаєте цьогорічний скандал, коли Louis Vuitton презентував свій модний дім на тижні моди у Парижі? Про це повідомляли багато медіа, зокрема й український Уніан. Бренд випустив двозначну рекламу з літерою «V» на тлі триколору, з кольорами прапору рф. І хоч це фірмові знаки Louis Vuitton, а триколор символізує Францію, українці засудили кампанію. Залишаємо допис Louis Vuitton з їхнього офіційного акаунту Twitter.
У наступному році буде розвиватися інститут репутації, а бренди все частіше відкривають позиції антикризових менеджерів. Маємо на цю тему лекцію на нашій платформі: «Антикризові репутації для бренду» від Марії Полянської.