Маркетингові тренди у 2024 році: 10 головних інсайтів на основі міжнародних досліджень

Жанна Дідик
Редактор блогу The Instapreneurs

Хочете стати топ-оф-зе-топ спеціалістом з маркетингу у наступному році? Знаємо, що так, тому допоможемо. Редакція The Instapreneurs перечитали щонайменше 20 міжнародних досліджень зі сфери реклами та створили список із 10 головних трендів та інсайтів, які будуть працювати на ринку у 2024 році.

А щоб не пропускати top-news маркетингу та бути в тренді завжди, підпишіться на нашу e-mail-розсилку. Обіцяємо не спамити, а давати лише актуальні новини та матеріали.

Підпишись на розсилку

Наші email-followers першими дізнаються про знижки та отримують листи із корисними порадами від спікерів

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Загальні маркетингові тренди 2024

HubSpot та Hootsuite — це як Вікіпедія, тільки у світі маркетингу. Тому ми дослідили їх щорічні звіти та винесли кілька інсайтів про які розкажемо детальніше далі. 

Штучний інтелект

Жарти про те, що штучний інтелект забере роботу в маркетологів ще актуальний? Окей, видихайте, бо це буде не скоро. Але за даними Hootsuite, у 2024 році компанії будуть використовувати ШІ частіше у 3-4 рази.

Дані з репорту Hootsuite про тренди маркетингу 2024 року

Чи означає це, що ШІ буде виконувати роботу за вас? Точно ні. До штучного інтелекту варто ставитися як до спеціаліста-джуна, який допомагає вирішувати робочі таски та є класним помічником. Наприклад, із текстами, зображеннями та аналізом даних. А ще пам’ятайте, що AI-сервіси потребують деталізованого ТЗ та фідбеку. Якщо ви ще не в темі, то тут ми розказали про найкращі AI-платформи для маркетологів та креаторів.

Персоналізований маркетинг

Збільшення конверсій та зменшення відсотка відмов — вічне завдання маркетологів. І у наступному році його будуть вирішувати завдяки персоналізованому підходу. За даними HubSpot, 53% сейлз менеджерів вважають персоналізацію обовʼязковим тулзом у 2024 році. 

У чому суть? Компанії будуть ретельніше сегментувати аудиторію та робити пропозицію на основі її вподобань, переваг та купівельної поведінки. І тут на допомогу приходять AI-технології, які допоможуть скласти портрети сегментів та запропонувати їм максимально цікаві пропозиції.

На контрасті у платному трафіку продовжуються експерименти з таргетуванням на максимально широку аудиторію, коли алгоритм сам обирає аудиторію. Цього року алгоритми Тікток та Meta суттєво краще навчались, а результат — перфоманс-маркетинг покращився. Так буде продовжуватись й у наступному 2024 році.

Безпека даних: гудбай cookies

У першому кварталі 2024 року Google Chrome почне відмовлятися від cookies — це початковий етап повного видалення сторонніх файлів до середини року. Cookies існують давно та допомагають онлайн-ресурсам відстежувати поведінку користувача: коли він заходив на сайт, що додавав в кошик, який контент йому подобається тощо. Проте в поганих випадках вони використовуються для створення детального портрета користувача з глибоко особистою інформацією.

Відмова від cookies пов'язана із регламентом про захист даних (GDPR) та законом про конфіденційність споживачів (CCPA). Вони вимагають від компаній бути прозорими щодо інформації, яку вони збирають. Таким чином користувачі повинні самостійно вирішувати, якою інформацією ділитися із сайтами.

Ціна і цінність

Міленіали та покоління зет диктує нові правила ринку. Тепер для того, аби продати свій продукт — замало пропонувати привабливу знижку та топову якість продукту. 82% покупців хочуть, аби цінності бренду відповідали їхнім власним. Тому все частіше люди купують сенси, а не речі.

Одним із проявів цього тренду можна вважати культуру кенселінгу брендів на тлі українсько-російської війни. Тепер українцям куди важливіша позиція компанії щодо війни, ніж товар. І якщо вона має бодай якийсь натяк на звʼязок із країною-агресором — «чемодан, вокзал, росія». 

Памʼятаєте цьогорічний скандал, коли Louis Vuitton презентував свій модний дім на тижні моди у Парижі? Про це повідомляли багато медіа, зокрема й український Уніан. Бренд випустив двозначну рекламу з літерою «V» на тлі триколору, з кольорами прапору рф. І хоч це фірмові знаки Louis Vuitton, а триколор символізує Францію, українці засудили кампанію. Залишаємо допис Louis Vuitton з їхнього офіційного акаунту Twitter.

У наступному році буде розвиватися інститут репутації, а бренди все частіше відкривають позиції антикризових менеджерів. Маємо на цю тему лекцію на нашій платформі: «Антикризові репутації для бренду» від Марії Полянської.

Тренди соціальних мереж

А в соцмережах все працює так само? Так, але нам є що додати до попередніх інсайтів, адже соцмережі — це окрема планета у космосі маркетингу.

Вибір основних платформ

Класичний маркетинг каже — будь там, де є твоя аудиторія. Але за останніми даними, щомісяця користувачі використовують 7 соціальних мереж. То що робити, якщо ресурсів на генерування контенту для такої кількості платформ не вистачає?

У 2024 році компанії будуть зосереджуватися на найефективніших каналах комунікації, які приносять їм найбільший профіт. Дійсно, краще бути супер-стар в одній соцмережі, ніж посереднім гравцем у кількох. Так серед топів такі платформи: TikTok, LinkedIn, Instagram.

Дані з репорту Hootsuite про тренди соціальних мереж та маркетингу 2024 року

Пошук в TikTok VS Пошук в Google

Внутрішнє дослідження Google показало, що 40% американців від 18 до 24 років використовують для пошуку не пошукові системи. Вони йдуть у соцмережі, а саме TikTok та Instagram. Виявилося, що молоді люди рідше використовують ключові слова для пошуку інформації й шукають інші формати контенту, а саме візуальні (відео, зображення, фотографії тощо). 

Користувачі не тільки шукають інформацію в Тікток, але й купують там продукти та послуги. У жовтні компанія запустила TikTok Search Ads Toogle — функцію в TikTok Ads Manager, яка дозволяє брендам показувати рекламу в результатах пошуку. 

Шлях користувача простий: він вводить запит у стрічці пошуку, яка видає результати. Рекламований контент має позначку Sponsored. 

Нагадаємо, що на момент публікації цієї статті рекламний кабінет TikTok обмежує запуск кампаній в Україні через військові дії. Наразі запустити рекламу не вийде, проте це тимчасовий захід.

Відеоконтент

З виходом TikTok та YouTube Shorts все більшої популярності набуває відеореклама. Найгарячіший тренд в платній рекламі — UGC та talking head креативи, які працюють набагато крутіше, аніж статичний банер. 39% маркетологів кажуть, що короткі відео приносять найвищу рентабельність інвестицій. Тож у наступному році тенденція буде зберігатися.

З цікавого: TikTok випередив за популярністю Instagram та став улюбленою соцмережею для покоління зет. Тому якщо ви ще не навчилися писати сценарії для відео та монтувати ролики — саме час це зробити.

А це тренди відеоконтенту на 2024 рік: 

  1. Вертикальні відео. На мобільних користувачів припадає більшість загального вебтрафіку, а отже підлаштування контенту під смартфони продовжується. В новому році маркетологи будуть використовувати формат 9:16 ще частіше. 
  2. Відео без звуку. Invideo надають статистику, яка показує, що більшість користувачів дивляться відео без аудіо. На сьогодні текст переважає над звуком, отже не забувайте додавати субтитри до своїх креативів. 
  3. Live стрими. У 3 кварталі 2023 року глядачі провели понад 7,5 мільярдів годин у прямому ефірі на різних платформах — це 17% світового інтернет-трафіку. Тому в новому році маркетологи будуть використовувати живі трансляції частіше. На це є декілька причин. По-перше, користувачі довіряють живим трансляціям більше, адже це не попередньо записане відео. По-друге, вони витрачають набагато більше часу на перегляд live, аніж на записаний контент. По-третє, глядачі взаємодіють з лайвами більше, ніж із звичайними відео. 

UGC-контент

84% споживачів більше довіряють рекламі бренду, якщо вона містить контент, створений юзерами. Як працювати з UGC?

Заохочуйте клієнтів ділитися контентом. Створюйте кампанії, які заохочують користувачів ділитися своїм досвідом. Це можуть бути майстер-класи, вебінари, конкурси, благодійні аукціони тощо. Наприклад, заохотити клієнта залишити відгук можна завдяки знижці, спеціальній пропозиції, подарунку. 

Це кейс Matchaer — магазину матча та велнес-ком’юніті. У лютому вони запустили розіграш It’s a matcha match, в рамках якого дарували подарунки за контент від своїх клієнтів. 

Окрім того, щоб залучувати власних клієнтів, працюйте з UGC- та sample інфлюенсерами. Це креатори, які працюють за схемою “подарунок=контент”. А ще використовуйте Spark Ad — нативний формат реклами, коли бренд просуває відео креатора на свою аудиторію.

Нещодавно ми створили новий продукт UGC Video Library, де вже зібрано понад 300 відео зняті на IPhone у форматі 9х16 для aesthetic контенту. 

Чому це класно? Тому що вам більше не потрібно шукати «більш-менш» відео на стоках. У нас ви знайдете короткі ролики від топових українських креаторів, які perfectly підійдуть для будь-якого бізнесу: Christmas&New Year, work&productivity, українське Різдво, pets. 

Загалом, підписуйтеся на UGC Video Library та економте час і гроші на створення контенту, адже місячна підписка коштує всього $14.99. Воно того варте!

Візуальні тренди 2024 року

А тепер трішки про те, як запакувати сенси у привабливу картинку. Тут ми надали деякі головні тренди, які допоможуть вам бути ближчими до споживачів. А ось Pantone вже представив колір 2024 — Peach Fuzz (персиковий пушок). Oreo відразу підхопили тренд — представили концепт печива року з персиковою начинкою.

Фото з офіційної сторінки бренду Oreo

Інтерактивність

Якщо на ваших платформах ще немає різних WOW-технологій, по типу відео, анімації, інтерактивів тощо, — саме час виправляти ситуацію. Юзери хочуть отримувати враження від кожного дотику з продуктом, тому потурбуйтеся про те, аби забезпечити це їм.

Який з цього профіт? Більша залученість у контент та вищі шанси конвертувати відвідувачів у клієнтів. Ви ж любите монобанк за його фічі з нагородами від котика?) Ось так це працює всюди.

Природні візерунки та текстури

Проблеми клімату та екології мають вплив не лише на соціально-економічну сферу, але й на маркетингові тренди. Так за дослідженнями Pew Research понад 50% американців турбуються проблемами клімату. Ця тенденція закріплюється і в українському просторі.

Контрастна типографія

Ще один візуальний тренд 2024 року — експерименти з типографією. Саме вона грає важливу функціональну та візуальну роль у контенті. Завдяки грі з контрастами можна привернути увагу юзера до головного, покращити читабельність та сприйняття інформації.

Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Де навчатися маркетингу у 2024 році: лекції про SMM, блогінг та саморозвиток

Сподіваємося, цей матеріал допоміг вам поповнити банк ідей для контенту на наступний рік. Слідкуйте за новинами та прокачуйте свої маркетингові скіли разом із The Instapreneurs. Для якісного саморозвитку ми створили окрему бібліотеку продуктів. Тут є лекції та диджитал-продукти, що полегшують роботу з контентом та маркетингом. Зокрема розповідаємо про:

  • PR-інструменти;
  • SEO-копірайтинг;
  • роботу креативних агенцій;
  • смм-базу та таргетовану рекламу;
  • нарощення лояльності бренду;
  • комунікації та ін. 

А ще даємо дизайн-темплейти, чеклісти для прогріву аудиторії та щотижня оновлюємо наш контент. Усе це доступно для наших підписників за 555 грн на місяць. Готуємо лише найтрендовіші теми та ділимося досвідом спікерів-практиків з реальними сучасними кейсами. 

Ми даємо можливості для прокачки своїх скілів в усьому, що стосується маркетингу, блогінгу та особистого розвитку. 

Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.