Кому та для чого потрібна PR-стратегія
Згідно з визначенням PRSA (Public Relations Society of America), PR-стратегія — це комплексний план, який визначає підхід організації до керування стосунками з громадськістю.
Стратегія комунікацій з аудиторією дозволяє компанії (отже й відповідальним за цю роботу працівникам) уникнути розпорошування активностей та бюджету на зайві заходи, публікації тощо. Натомість вона концентрує зусилля у напрямку досягнення потрібного результату.
Базова складова цього документу — визначення цілей. Мета комунікаційної діяльності завжди виходить із цілей бізнесу. Сенс в тому, щоб допомогти компанії досягти їх. Тільки в цьому випадку піар-активності можна вважати успішними та виправданими.
У наявності PR-стратегії зацікавлене перш за все керівництво компанії — це його орієнтир для оцінки ефективності використання ресурсів та дій піар-менеджера. За відсутності такого плану варто запропонувати його скласти. Бо й самому піарнику це значно полегшує роботу.
Наявність PR-стратегії дає можливість:
- виміряти результат й донести цінність до керівництва;
- планувати роботу, отож й відпочинок;
- не відволікатися на зайве і концентруватися на важливому;
- знизити рівень тривоги PR-команди.
Як вимірювати результати роботи PR-відділу? Найчастіше користуються цією системою:
- Impact. Верхньорівнева бізнесова ціль: збільшення продажів, зниження плинності кадрів тощо.
- Outcome. Наслідок усіх піар-активностей для реалізації верхньорівневої цілі: ріст довіри та лояльності до бренду, зміна ставлення.
- Out-take. Те, що привело до показника outcome: ріст залучення, вищий рівень взаємодії з брендом та краще його розуміння.
- Output. Те, що привело до показника out-take: публікації, колаборації, активність в соцмережах, офлайн події та інше.
Основними методами підрахунку KPI у Public relations є збір даних з інтернету, медіамоніторинг та опитування.