На обкладинці Саманта Джонс із серіалу Sex and the city натякає, що сьогодні редакція The Instapreneurs розповість більше про піарників. Зокрема, хто вони та що входить у їхні обов'язки. А ще — які перспективи цієї професії та де навчатися піару.
Більше інсайтів про роботу з комунікаціями в диджитал відправляємо через email-розсилку. Підпишіться та отримуйте повідомлення від нашої Софії першими.
Поговоримо про PR — public relations, тобто зв'язки з суспільством. Раніше цих фахівців називали менеджерами по роботі з громадськістю. Зараз частіше кажуть PR-менеджер або просто піарник. Це фахівець, який створює позитивний імідж у суспільстві для певної людини або організації.
У своїй роботі піарники:
Піар допомагає формувати стосунки з клієнтами та партнерами для просування бізнесу на ринку. Піар-менеджер відповідає саме за правильну побудову комунікації. Він направляє, задає тон, тобто робить усе, що допоможе налаштувати потрібні зв'язки з аудиторією.
Для налагодження комунікацій від імені бренду піарнику треба працювати в таких напрямах:
Для початківців у піарі маємо лекцію «Як робити PR самостійно». Піарник Gogola Agency Юрій Нога розповідає про сервіси для роботи та метрики ефективності, які треба зрозуміти на старті.
Після лекції ви:
У роботі піарника є hard та soft skills, які забезпечують його ефективну діяльність та високий рівень результатів.
Хард скіли в піарі — це:
Є стереотип, що задача журналістів — говорити правду, а піарників — створювати ілюзію правди. Фільм-класика про піарників «Хвіст крутить собакою» показує, як часто на наших очах створюють картинку навколо правди. Проте ми розіб'ємо цей стереотип.
Єдина відмінність, що журналісти у своїх статтях фокусуються на подачі новини. А піарник шукає у бізнесі тему, що стане інфоприводом та приверне увагу аудиторії. І правильно розставляє акценти, щоб для ЗМІ вона мала нову цінність.
Саме так працюють прогресивні піарники, які мислять далекоглядно і дбають про репутацію бренду. Тоді на наступному рівні комунікації ЗМІ самі стежитимуть за вашими новинами та пропонуватимуть написати про це.
Софтові речі потребують більших зусиль для розвитку. Тому легко стають фільтром для виходу на високий левел експертності. Це:
Може здатися, що робота піарника вимагає нон-стоп включеності. Але все залежить від work-life балансу. Як відпочивати та не вигоріти в постійному потоці задач — читайте в блозі The Instapreneurs. Розповімо, як знизити тривогу та емоційну напругу, щоб робота була в задоволення.
Хороший PR-менеджер, який експертно розуміється в ніші, завжди буде затребуваний. Але розповімо, який попит зараз на ринку та скільки компанії готові платити піарникам.
За статистикою Work.ua, середній показник зарплат піарника в Україні — 20–25 тис. грн. Водночас можна працювати дистанційно, тому високі з/п є не лише у великих містах. Серед пропозицій ⅕ — зі ставкою понад 35-40 тис. грн. Це варіант для просунутих фахівців, які мають досвід та реальні кейси у портфоліо.
Для роботи на міжнародному ринку слід вивчати менталітет та діловий етикет конкретної країни, в якій ви будуватимете кар'єру піарника. Для порівняння — статистика зарплат в американських компаніях. Виплати в 120 тис. доларів на рік показують перспективу, до якої можна рухатися, удосконалюючи свої скіли разом із вивченням англійською. Іф ю рілі вонт іт.
Перейдемо до головного: як стати піарником? Для базових понять та знать щодо піар-індустрії достатньо якісно опрацювати бібліотеку лекцій від The Instapreneurs. Тут представлені лекції від топових спікерів, які працюють в українських та міжнародних компаніях: Genesis, FROLOV, Cultnaked, Gunia тощо.
Ви дізнаєтесь про таке:
Що для цього треба? Оформити доступ до лекцій з підпискою за 555 грн на місяць. З підпискою доступні всі лекції на платформі The Instapreneurs.
Чи можна купувати лекції окремо? Єс, оф корс. Але в сумі всі лекції коштуватимуть понад 20 000 грн. Ідеальний спосіб заощадити й вибирати лекцію за настроєм — місячна підписка. Так за пів року можна пройти full навчання, водночас переглядаючи усі найновіші лекції, які далі з'являться у нашій бібліотеці.
Бібліотека The Instapreneurs — це можливість для прокачки своїх скілів в усьому, що стосується маркетингу, блогінгу та особистого розвитку.